Na wstępie do nauki o reklamie i promowaniu biznesu w Social Media chciałabym, abyś zweryfikował/a w którym miejscu powinna pojawić się Twoja reklama. Podejrzewam, że niejednokrotnie zastanawiałaś/eś się, czym różnią się te portale społecznościowe i gdzie jest lepiej
uderzyć do odbiorców. W tym momencie Facebook i Instagram są bardzo ważne jeśli chodzi o reklamę i dotarcie do osób, które mogą być potencjalnym klientem w Twoim biznesie.
Tutaj zatrzymałabym się przy tym słowie – ODBIORCA/POTENCJALNY KLIENT – najważniejszą rzeczą na starcie jest wybranie grupy docelowej do Twojego produktu/usługi. Musisz przede wszystkim wytypować, kto jest osobą, dla której Twój produkt/usługa, a także reklama będzie przeznaczona. Możesz do tego użyć kartki i długopisu, a następnie wypisać cechy idealnego nabywcy, albo w głowie wyidealizować sobie taką osobę. Gdy już to zrobisz będzie łatwiej trafić w odpowiednie miejsce w Internecie, w którym będzie Twoja reklama. Warto spojrzeć na statystyki, w jakim portalu jacy odbiorcy dominują. Dostępnych w Internecie wykresów jest wiele, ale pierwsze co mi przychodzi do głowy to chociażby wiek.
Od razu widzimy, że jeśli mamy produkt/usługę, która jest przeznaczona dla osób młodszych – Instagram będzie lepszym narzędziem, a dla starszych – Facebook. Tutaj też warto spojrzeć na płeć, czy zależy nam na dotarciu do mężczyzn, czy kobiet. Kolejną bardzo ważną kwestią jest sposób przekazywania informacji. Czy chcemy dać dużo treści, czy jednak samo zdjęcie wystarczy. Czy chcemy podlinkować do naszej strony/sklepu, czy tylko pokazać inspirującą stylizację/wizualizację produktu/usługi. A może chcesz, aby Twoja reklama była w postaci filmu? Powyższa grafika przedstawi Ci kilka cech charakterystycznych. Cechy te mogę przypisać do Facebook’a oraz Instagram’a. Pomogą Ci one wybrać najlepsze źródło dotarcia.
Warto też wspomnieć, że nawet jeśli zdecydujemy się na reklamę na Instagramie i tak musimy posiadać konto i stronę firmową na Facebooku. Trzeba pamiętać, że oba te portale społecznościowe są powiązane i cały menadżer reklam, na którym znajdziemy podsumowanie, faktury itp. znajduje się właśnie na Facebooku. Ja osobiście polecam zawsze prowadzenie obydwu tych portali społecznościowych czynnie. Konieczne jest znalezienie odpowiedniej treści przekazu do jednej oraz drugiej grupy docelowej.
W swoich działaniach stosuję zawsze zasadę, że powielanie tych samych treści na jednym i drugim Funpage’u nie sprawdza się i zdecydowanie lepiej sprzedają się różne treści, ponieważ znajdzie się zawsze kilka osób które są z nami tu i tu.
Obydwa serwisy społecznościowe są niezbędne w prowadzeniu biznesu i mają wiele zalet i możliwości, z których należy rozsądnie korzystać. W duecie Facebook i Instagram stworzy świetne źródło promocji i pomoże stworzyć nam skuteczne reklamy. Dlatego moją wskazówką jest łączyć i obserwować efekty w Menadżerze Reklam na Facebooku oraz starannie wprowadzać zmiany zgodnie z efektywnością tam widoczną. W kolejnym wpisie o Social Media postaram się pokazać Wam 5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kont na Facebooku i Instagramie.